Praktijkinformatie

Spreekkamer huisarts Caberg Maastricht

Spreekuren

De praktijk is iedere werkdag geopend van 8.00-17.00 uur. Tussen 13.00 en 14.00 uur is de praktijk i.v.m. pauze en administratieve werkzaamheden gesloten. Alleen voor dringende zaken zijn wij telefonisch bereikbaar. In de avond- nacht en weekend uren kunt u uitsluitend voor dringende zaken terecht bij de Centrale huisartsenpost MUMC+

Spreekuren

Dagelijks is er spreekuur van 08.00 – 12.30 uur en van 14.30 – 15.30 uur. Bij de assistente kunt u hiervoor een afspraak maken. Zij zal altijd naar de aard van de klachten vragen zodat zij de urgentie en de duur van het consult kan bepalen. De doktersassistente zal soms zelf advies kunnen geven.
.
Een consult duurt gemiddeld 15 minuten. Vraag een dubbel consult indien u denkt meer tijd nodig te hebben of meer dan één probleem wilt bespreken.
.
Voor 10.30 uur kunt u telefonisch visites aanvragen. Wij rijden alleen visites wanneer u om medische redenen niet in staat bent om naar de praktijk te komen.
.
Drs N. el Bakkali is maandag t/m donderdag aanwezig
Dr G. Thuijls is maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag aanwezig
Drs D. Siderakis is maandag en woensdag aanwezig
Drs D. Heggen is dinsdag, woensdag en vrijdag aanwezig

Huisbezoek

Huisbezoek
.
Bij voorkeur voor 10.30 uur aanvragen.
.
Procedure
.
De assistente beoordeelt, in samenspraak met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
.
Wanneer een huisbezoek aanvragen?
.
We kunnen u beter van dienst zijn op de praktijk. Wanneer u echter te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent, kan de huisarts u thuis bezoeken.
.
Niet bedoeld voor
.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het spreekuur te komen.

Spoedgevallen

Als u overdag de praktijk van uw huisarts belt krijgt u een instructie te horen:
bij spoed toets 1
.
Buiten praktijktijden:
Huisartsenpost 043-7500123
.
Als om de een of andere reden uw huisarts niet goed bereikbaar zou zijn kunt u bij levensbedreigende zaken bellen:
Ambulance 112

Dokterassistentes

De assistentes staan u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Zij maken afspraken voor het spreekuur. Zij zijn medisch geschoold en hebben als taak de ernst van de klacht in te schatten. Zij kunnen al veel  vragen beantwoorden of u advies geven. De praktijkassistentes hebben dagelijks een spreekuur waar u uitsluitend op afspraak voor de volgende zaken terecht kunt:

  • Bloedprikken
  • Suiker en CRP controle
  • Urine onderzoek (graag de urine in de daarvoor bestemde potjes aan te leveren)
  • Bloeddrukmeting
  • Oren uitspuiten
  • Hechtingen verwijderen
  • Wondverzorging
  • Injecties
  • Hartfilmpjes (ECG)
  • Gehoortesten
  • Vaatonderzoek van de benen
  • Aansluiten 24 uurs bloeddrukmeter
  • Aanstippen wratten
  • Uitstrijkjes voor het bevolkingsonderzoek
  • Stoppen met roken
  • Eventrecording
  • Zwangerschapstest
  • Compressief zwachtelen

Praktijkondersteuner Somatiek

Onze praktijkondersteuners hebben dagelijks spreekuur.
.
Joyce Slijpen is maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagochtend aanwezig
Shirley Bastiaans-Habets is maandag, dinsdag en donderdag aanwezig
Anke Lemmens is maandag, woensdag en vrijdag aanwezig
.
De laatste jaren heeft de huisarts er veel meer werk bij gekregen. De behandelingsmogelijkheden zijn uitgebreid en ziekenhuizen dragen zorgtaken over aan de huisarts. De bevolking vergrijst en het aantal chronische zieken neemt toe. Om de huisartsen te ondersteunen dragen de praktijkondersteuners bij aan de zorg voor patiënten met diabetes, chronische luchtwegaandoeningen, hoge bloeddruk en de kwetsbare ouderen. De praktijkondersteuner werkt onder verantwoordelijkheid van de huisarts en is bevoegd om zelfstandig te werken en beslissingen te nemen.

Praktijkondersteuner GGZ

De praktijkondersteuners GGZ Marlies van Duinen en Peggy Pluijmakers zijn aanwezig op maandag t/m donderdag. Onze praktijkondersteuner GGZ ondersteunt de huisarts bij begeleiding van patiënten met psychische- en sociale klachten. De huisarts zal u, indien nodig, verwijzen naar het spreekuur van haar. De praktijkondersteuner GGZ werkt onder verantwoordelijkheid van de huisarts en is specialist in het verlenen van psychische zorg..
.
De kosten voor een consult bij de POH-GGZ vallen onder de reguliere huisartsenzorg. Dat houdt in dat hiervoor het eigen risico niet wordt aangesproken en er ook geen eigen bijdrage geldt.

Medisch Centrum Caberg

Praktische informatie

U kunt ons bereiken via 043 – 343 11 22. Daarna volgt een keuzemenu:
Menukeuze 1: Spoedgevallen
Menukeuze 2: Herhaalrecepten
.
Of blijft u aan de lijn u wordt automatisch doorverbonden met de assistente. Als om de een of andere reden uw huisarts niet goed bereikbaar zou zijn kunt u bij levensbedreigende zaken bellen:
Ambulance:      112
Emailadres: mcc@medischcentrumcaberg.nl
Faxnummer: 043 – 354 02 20

Herhaalrecepten

Het aanvragen van recepten kan iedere werkdag van 08.00 uur – 17.00 uur. Echter elke apotheek heeft zijn eigen regels over het bestellen van de herhaalrecepten. De meeste apotheken hanteren de regel : voor 12.00 uur bestellen is de dag erna vanaf 15.00 uur ophalen.
.
U kunt ook herhaalmedicatie verzoeken indienen wanneer u zich via de doktersassistente hebt geregistreerd voor de WebApp. De doktersassistente moet éénmaal uw identiteit controleren.

Inschrijven als patiënt

Via de WebApp op de home-page kunt u zich aanmelden bij de praktijk. Wanneer uw inschrijving goed wordt gekeurd ontvangt u hiervan bericht per e-mail. In sommige gevallen neemt de doktersassistente contact met u op.

Huisregels

Afspraak annuleren
.
Als u verhinderd bent, wordt u vriendelijk verzocht uw afspraak tijdig te annuleren. Als wij op tijd weten dat u niet kunt komen, kunnen we een andere patiënt plannen op het spreekuur. Zo wordt voorkomen dat uw plek onnodig onbenut blijft.
.

Bij binnenkomst huisartsenpraktijk
.
Bij binnenkomst van de huisartsenpraktijk kunt u zich melden bij de assistente aan de balie. Daarna kunt u plaatsnemen in de wachtkamer. De arts zal u vervolgens binnenroepen. Het spreekuur van de artsen kunnen uitlopen waardoor u later wordt binnengeroepen dan afgesproken. Hiervoor uw begrip.
.
Het aanvragen van recepten
.
Het aanvragen van recepten kan iedere werkdag van 08.00-17.00 uur. Echter elke apotheek heeft zijn eigen regels over het bestellen van herhaalrecepten. (De meeste apotheken hanteren de regel: voor 12.00 uur bestellen is de dag erna vanaf 15.00 uur ophalen).
.
Bellen voor uitslagen
.
U kunt, i.v.m. drukte aan de telefoon, het beste tussen 14.00-17.00 uur bellen voor uitslagen. Indien het nodig is belt de huisarts u terug.
.
Omgangsvormen
.
Binnen onze praktijk gelden er algemene omgangsvormen zoals elkaar beleefd en met respect behandelen. Agressief gedrag wordt niet getolereerd. Indien u de Nederlandse of Engelse taal niet beheerst vragen wij u vriendelijk om een tolk mee te nemen.

 

Klachtenprocedure

Klachten, opmerkingen of suggesties ter verbetering van de zorg horen wij graag van u. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het met u op te lossen. We stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt. U kunt het ons ook via het klachtenformulier op deze website laten weten.
.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Keuringen en reisadvies

Wanneer u informatie wilt over een rijbewijskeuring of reisvaccinaties kunt u contact opnemen met de assistente.

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:

  • om gezond te blijven;
  • om klachten zelf aan te pakken;
  • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
  • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
  • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
  • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts
thuisarts
Klacht over huisarts

Een klacht?

Klachten, opmerkingen of suggesties ter verbetering van de zorg horen wij graag van u. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het met u op te lossen. We stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt. U kunt het ons ook via het klachtenformulier op deze website laten weten.
.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190 of U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE.

Verstuur uw klacht.

    Translate »
    Call Now Button